آموزش نرم افزار GPX Viewer

0

آموزش نرم افزار GPX Viewer

نرم‌افزارهای زیادی برای استفاده از فایل‌های جی‌پی‌اس وجود دارد که نرم‌افزار GPX Viewer یکی از بهترین آن‌هاست. فرمت GPX از رایج‌ترین فرمت‌ها برای تولید و انتشار نقشه‌های GPS است. ما هم در سایت ایران‌بک‌پکینگ از همین فرمت برای انتشار نقشۀ مسیرهای کوله‌گردی و کوهنوردی استفاده می‌کنیم؛ پس بهتر است این نرم‌افزار را بشناسید و شیوۀ کار آن را یاد بگیرید تا بتوانید از نقشه‌های موجود در سایت به بهترین شکل بهره ببرید.

اگر تلفن همراه اندرویدی دارید، ابتدا نرم‌افزار را از فروشگاه گوگل‌پلی به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید. بعد، فایل نقشۀ مسیر را از وبگاه ایران‌بک‌پکینگ یا کانال تلگرام ایران‌بک‌پکینگ دانلود و آن را در نرم‌افزار اجرا کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در چپ و راست نرم‌افزار، منوهایی وجود دارد. در این منوها، گزینه‌ها و قابلیت‌های مختلفی دیده می‌شود که خوب است آن‌ها از قبل بشناسید.

آموزش نرم افزار GPX Viewer

آموزش و دانلود نرم افزار GPX Viewer

با بعضی از گزینه‌های منوی اصلی آشنا شوید:

آموزش و دانلود نرم افزار GPX Viewer

۱- فایل نقشۀ مسیر را که دانلود کرده‌اید، در نرم‌افزار باز کنید.

۲- اطلاعات کلی مسیر را از این قسمت مشاهده کنید.

۳- نقاط و اطلاعات ثبت‌شده در مسیر را در یک نگاه ببینید.

۴- نوع نقشه را انتخاب کنید. حالت تصاویر ماهواره‌ای گزینۀ بهتری برای مسیرهای طبیعت‌گردی است.

۵- صفحه را بر روی مکان لحظه‌ای خودتان قفل کنید.

۶- نقاط ثبت‌شدۀ مسیر را فعال یا غیرفعال کنید.

مشاهدۀ نقشه در نرم‌افزار GPX Viewer

در تصویر زیر، مسیر درکه به جنگل کارا در نرم‌افزار به نمایش درآمده است:

آموزش و دانلود نرم افزار GPX Viewer

مشابه نکته‌ای که در معرفی نرم‌افزار ویکی‌لاک گفتیم، قبل از شروع فعالیت کوهنوردی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید، نقشه را اجرا کنید و محدودۀ مسیر و اطراف آن را با بزرگنمایی‌های مختلف از روی نقشه تماشا کنید تا تصاویر و نقشه‌های ماهواره‌ای آن برای استفادۀ آفلاین در حافظۀ موقت موبایل و نرم‌افزار شما ذخیره شوند. با انجام این کار، می‌توانید هنگام حرکت، گوشی را روی حالت هواپیما تنظیم کنید تا باتری کمتری مصرف شود. البته خود GPS گوشی که روشن است، مصرف باتری بالایی دارد؛ پس یادتان باشد که مصرف باتری را مدیریت کنید و برای اطمینان بیشتر، پاوربانک داشته باشید.

دوستانی که از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند هم در اپ‌استور با جست‌وجوی GPX Viewer نرم‌افزارهای مشابه و مناسبی پیدا خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.