تجهیزات کوهنوردی یک روزه زمستانه

0

تجهیزات کوهنوردی یک روزه زمستانه

هر ورزشی به تجهیزات خاص و ویژه‌ای نیاز دارد. تجهیزات در ورزش کوهنوردی که یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌های دنیاست، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند؛ خصوصا اگر کوهنوردی زمستانه باشد.

همراه داشتن تجهیزات کافی و مناسب علاوه بر اینکه بر ایمنی کوهنورد در کوهستان تاثیر می‌گذارد، آسایش و راحتی بیشتری را هم فراهم می‌کند. یعنی با تجهیزات کافی هم خیالمان راحت‌تر است، هم از کوهنوردی بیشتر لذت می‌بریم.

قبلا راهنمای انتخاب لباس چندلایه کوهنوردی را در ایران‌بک‌پکینگ دیده بودید. این بار در ویدیویی که می‌بینید، با تجهیزات کوهنوردی عمومی یک‌روزه زمستانه آشنا می‌شوید.

محتوا و اجرا: روح‌الله احمدی
تصویربرداری: حبیب یوسف‌زاده
کاری از هم‌کوله و ایران‌بک‌پکینگ

با توجه به نوع برنامه و وضعیت آب و هوا ممکن است به تجهیزات کمتر یا بیشتری نیاز باشد. گاهی هم قوی‌تر یا ضعیف‌تر بودن تجهیزات اهمیت زیادی دارند. باید به این نکته توجه کنیم که کوهنوردی زمستانه را دست‌کم نگیریم و تجهیزات کافی را به همراه داشته باشیم؛ حتی اگر بعضی از آن‌ها در چند برنامه استفاده نشده‌اند! در زمستان و حتی در یک برنامۀ نیم‌روزه، اگر هوا به‌هم‌بریزد و یکی از تجهیزات ضروری همراهمان نباشد، ممکن است اوضاع برای ما بسیار سخت و خطرناک شود. ضمناً این لیست تجهیزات کوهنوردی عمومی یک روزه زمستانه است؛ برنامه‌های چندروزه و برنامه‌های فنی به تجهیزات ویژه‌ای نیاز دارند.

در بخش تجهیزات و لوازم اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری دربارۀ لوازم مختلف به دست می‌آورید.

دربارۀ چادر ناجی و نرم‌افزارهای مسیریابی و چگونگی استفاده از فایل جی‌پی‌اس مسیر در ویدیوهای بعدی مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

ما را در یوتیوب، آپارات، تلگرام و اینستاگرام هم‌کوله دنبال کنید.

هم‌کولۀ ما باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.