راهنمای انتخاب لباس چندلایه کوهنوردی

0

راهنمای انتخاب لباس چندلایه کوهنوردی و طبیعت‌گردی در زمستان

استفاده از تجهیزات مناسب در برنامه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی، راحتی و آسایش بیشتری برای ما به ارمغان می‌آورد اما گذشته از مسئلۀ راحتی، همراه نداشتن بعضی از این تجهیزات می‌تواند جان ما را به خطر بیندازد. یکی از مهم‌ترین تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی پوشاک مناسب است؛ به‌خصوص اگر قصد شرکت در برنامه‌های زمستانی داشته باشیم.

بهترین، اصولی‌ترین و مطمئن‌ترین راه، استفاده از پوشاک چندلایه است اما پوشاک کوهنوردی تنوع زیادی دارد و ممکن است هنگام خرید کمی با مشکل مواجه شویم. در ویدیویی که می‌بینید، شما را با نحوۀ انتخاب لباس چندلایه آشنا می‌کنیم، دربارۀ هرکدام از لایه‌ها مفصل حرف می‌زنیم و اطلاعات خوبی می‌دهیم.

نویسندگی و اجرا: روح‌الله احمدی
تصویربرداری و تدوین: سینا صدر
کاری از هم‌کوله و ایران‌بک‌پکینگ

نکتۀ دیگری که لازم است دربارۀ خرید پوشاک کوهنوردی بگوییم این است که سعی کنید لایه‌ها را به‌ترتیب بخرید. ضمناً موقع خرید پوشاک جدید، سایر لایه‌های قبلی را همراهتان داشته باشید. چرا؟ چون لایه‌های رویی باید لایه‌های زیری را پوشش دهند. مثلاً اگر می‌خواهید کاپشن گورتکس بخرید، لباس پلارتان را هم با خودتان ببرید و موقع خرید بپوشید؛ تا ابعاد و اندازه‌های مناسبی انتخاب کنید که هم کاپشن جدید برایتان تنگ نباشد، هم لباس پلار شما از زیر کاپشن بیرون نزند!

سعی کردیم با ارائۀ ویدیوی راهنمای انتخاب لباس چندلایه کوهنوردی، اطلاعات کاملی به شما بدهیم و با توضیحات کافی، مرجع علمی و عملی خوبی برای خرید پوشاک کوهنوردی زمستانه باشیم اما هر سوال دیگری دارید، حتماً از ما بپرسید.

امیدواریم با استفاده از لباس و تجهیزات استاندارد و کافی، کوهنوردی ایمن و دلچسبی داشته باشید.

ما را در یوتیوب، آپارات، تلگرام و اینستاگرام هم‌کوله دنبال کنید.

در قسمت تجهیزات و لوازم می‌توانید ویدیوهای دیگری را دربارۀ سایر وسایل کوهنوردی و طبیعت‌گردی تماشا کنید و آگاهانه‌تر خرید کنید.

هم‌کولۀ ما باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.