معرفی نرم افزار ویکی لاک

0

معرفی نرم افزار ویکی لاک

نرم‌افزار ویکی‌لاک، یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینۀ اشتراک‌گذاری مسیرهای کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. با استفاده از نرم‌افزار ویکی‌لاک و جی‌پی‌اس موبایل می‌توانیم هنگام کوهنوردی یا کوله‌گردی، مسیری را که پیمایش می‌کنیم، ثبت کنیم و به اشتراک بگذاریم؛ یا در مسیر پیمایش‌شده و ثبت‌شدۀ دیگران راه بیفتیم. این نرم‌افزار رایگان است و بدون هیچ محدودیتی می‌توان از آن استفاده کرد. برای مشاهدۀ راحت‌تر مسیرها و بررسی دقیق‌تر آن‌ها، سایت ویکی‌لاک گزینۀ مناسب‌تری است. ویکی‌لاک اطلاعات خوبی دربارۀ جزئیات مسیر به مخاطبان می‌دهد؛ البته بستگی دارد که کاربران قبلاً چه اطلاعاتی را در آن ثبت کرده باشند.

کاربران ویکی‌لاک هنگام کوله‌گردی یا کوهنوردی، علاوه بر ثبت نقشۀ مسیر، نقاط مختلف آن را نیز نشانه‌گذاری می‌کنند و تصاویری را از موقعیت‌های مکانی مختلف منتشر می‌کنند. مشخص بودن جای چشمه‌ها یا فضای مناسب کمپینگ، آن هم در مسیری که اولین بار است از آن عبور می‌کنید، دانش کمی حساب نمی‌شود. هرچه کاربران اطلاعات بیشتری از مسیر ارائه کنند، خطرات و چالش‌های مسیر برای بقیه کمتر خواهد شد. کاری که ما هم سعی می‌کنیم آن را با دقت تمام انجام دهیم و بهترین مسیرها را برای استفادۀ شما ثبت کنیم. نقشه‌های ثبت شده را می‌توانید در صفحۀ ویکی‌لاک ما مشاهده کنید. مسیرهای دیگری نیز به‌زودی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

برای دنبال کردن یا ثبت مسیر، به اینترنت نیازی ندارید اما مشاهدۀ نقشه‌های هوایی، بدون اینترنت امکان‌پذیر نیست! بنابراین هر وقت که به اینترنت دسترسی داشتید، خصوصاً قبل از شروع برنامه، محدودۀ مسیر و اطراف آن را با بزرگنمایی‌های مختلف از روی نقشه تماشا کنید تا تصاویر آن برای استفادۀ آفلاین در حافظۀ موقت موبایل و نرم‌افزار شما ذخیره شوند. ضمناً امکان دانلود نقشه‌های آفلاین شمال یا جنوب ایران نیز فراهم است.

این نرم‌افزار علاوه بر کوهنوردی، رشته‌های زیاد دیگری را، مثل دوچرخه‌سواری، اسکی، رانندگی و… پوشش می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.