انواع باتوم کوهنوردی؛ کاربردها، شیوۀ استفاده و تنظیم باتوم

0

انواع باتوم کوهنوردی؛ کاربردها، شیوۀ استفاده و تنظیم باتوم

باتوم یا عصای کوهنوردی احتمالاً یکی از ابتدایی‌ترین وسایل کوهنوردی و طبیعت‌گردی بوده است؛ وسیله‌ای که از نوادگان چوب‌دستی حساب می‌شود. به همین دلیل است که بعد از کفش کوهنوردی و جوراب کوهنوردی، سراغ باتوم کوهنوردی آمدیم و دربارۀ آن حرف زدیم.

استفاده از باتوم در کوهنوردی‌ها و طبیعت‌گردی‌های یک یا چندروزه، کاربردهای فراوانی دارد. پس اگر فکر می‌کنید که به آن نیاز ندارید، کاملاً اشتباه می‌کنید. خود باتوم هم انواع مختلفی دارد. در ویدیویی که می‌بینید، علاوه بر معرفی انواع باتوم کوهنوردی، کابردها، شیوۀ استفاده و نحوۀ تنظیم آن را هم توضیح داده‌ایم.

نویسندگی و اجرا: روح‌الله احمدی
تصویربرداری و تدوین: سینا صدر
کاری از هم‌کوله

با اینکه در ویدیو نکات ریز و درشت زیادی دربارۀ باتوم گفتیم اما اگر سوال دیگری داشتید، حتماً بپرسید. هنگام خرید باتوم، به جنس، وزن و راحتی آن توجه کنید. بعضی از باتوم‌ها جنس بهتر، مقاومت بیشتر و وزن کمتری دارند. پس گاهی به‌صرفه است که کمی بیشتر هزینه کنید اما راحتی بیشتری داشته باشید. البته یادتان باشد برای کوهنوردی عمومی نیاز نیست از باتوم‌های گران‌قیمت استفاده کنید. باتوم‌های معمولی هم کار شما را راه می‌اندازند. فقط یادتان باشد باتوم داشته باشید! در قسمت تجهیزات و لوازم می‌توانید ویدیوهای دیگری را دربارۀ سایر وسایل کوهنوردی و طبیعت‌گردی تماشا کنید و آگاهانه‌تر خرید کنید.

از همکاری پایگاه خبری گلونی در انتشار این ویدیو سپاسگزاریم. امیدواریم شما هم در اشتراک‌گذاری مطالب به ما کمک کنید. صفحۀ آپارات و اینستاگرام هم‌کوله را هم دنبال کنید تا بیشتر با هم در ارتباط باشیم.

آموزش ویدیویی بستن بند کفش کوهنوردی را هم در ایران‌بک‌پکینگ تماشا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.