بستن بند کفش کوهنوردی؛ آموزش ویدیویی کامل

0

بستن بند کفش کوهنوردی؛ آموزش ویدیویی کامل

همان‌طور که کفش کوهنوردی و جوراب کوهنوردی با کفش‌ها و جوراب‌های شهری فرق دارند، نحوۀ بستن بند کفش کوهنوردی هم متفاوت است. درواقع هم متفاوت است، هم مهم!

شاید در ویدیوهای مختلف، روش‌های دیگری را هم دربارۀ بستن بند کفش کوهنوردی دیده باشید. روش‌هایی که بعضی از آن‌ها خوب و کاربردی هستند و بعضی دیگر اطلاعات غلطی می‌دهند! اما چرا روش‌های مختلفی وجود دارد؟ چون فرم پای افراد، قالب کفش‌ها و نوع قلابِ بندها، شیب و سختی مسیرها و آستانۀ راحتی و ناراحتی افراد، تنوع زیادی دارد و همۀ این موارد می‌تواند در بستن بند کفش اثر بگذارد.

با اغراق می‌شود گفت که به تعداد کوهنوردها، روش‌های مختلفی برای بستن بند کفش وجود دارد! روشی که در ویدیوی زیر می‌بینید، یکی از ساده‌ترین، راحت‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هاست. البته با نکاتی که در ادامه می‌گوییم، این ویدیو را کامل‌تر می‌کنیم.

نویسندگی و اجرا: روح‌الله احمدی
تصویربرداری و تدوین: سینا صدر
کاری از هم‌کوله

نکات مهم

یک: بند قسمت جلویی و پایینی کفش (روی پا) را همیشه بکشید و محکم ببندید اما بند قسمت بالایی (مچ به بالا) لازم نیست خیلی سفت باشد؛ خصوصاً موقع صعود! اگر مسیرِ سرپایینیِ خیلی زیادی دارید، بند قسمت بالای مچ را کمی سفت‌تر ببندید؛ البته نه آن‌قدر سفت که حرکت مچ پا محدود شود! اگر مسیرتان ترکیبی از سربالایی و سرپایینی است، بهتر است به تعادلی از سفتی بند بالای کفش برسید. بند پایین را هم که قرار شد همیشه محکم ببندید.

دو: بعد از اینکه بند کفش را بستید، اضافۀ بند را دور پا یا دور کفش نپیچید! هم می‌تواند گردش خون را مختل کند و خطرناک باشد، هم ساق کفش را کم‌کم خراب می‌کند.

خوب است که نکات مختلف را دربارۀ بستن بند کفش کوهنوردی یاد بگیرید و در نهایت با توجه به فرم پای خودتان، نوع کفش و سختی مسیر، بند کفشتان را به مناسب‌ترین شکل ببندید. در قسمت تجهیزات و لوازم می‌توانید ویدیوهای دیگری را دربارۀ سایر تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی تماشا کنید.

از همکاری پایگاه خبری گلونی در انتشار این ویدیو سپاسگزاریم. امیدواریم شما هم در اشتراک‌گذاری مطالب به ما کمک کنید. صفحۀ آپارات و اینستاگرام هم‌کوله را هم دنبال کنید تا بیشتر با هم در ارتباط باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظری؟ سوالی؟ حرفی؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.